امروزه یکی از پر طرفدارترین نوع جراحی بینی میان جراحی طبیعی بینی ، عمل فانتزی بینی ، جراحی بینی نیمه فانتزی می باشد. این جراحی زیبایی در میان خانم ها و جوانان ، همچنین برخی از آقایان طرفداران بسیار زیادی دارد. در این نوع از عمل زیبایی بینی ، همه جوانب صورت مورد بررسی قرار می گیرد تا سایز بینی با سایر اجزا صورت تناسب کافی را داشته باشد. برخی از افراد از فرم بینی های طبیعی ( حالت صاف و بدون تغییر زیاد) و همچنین فانتزی ( کوچک شدن بیش از حد ، قوس زیاد) خوششان نمی آید ؛ بنابراین انجام جراحی زیبایی بینی به روش نیمه فانتزی بهترین گزینه برای این دسته می باشد. در این مقاله از دکتر لیلا اسدپور ، بهترین جراح بینی شیراز و داراب ، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر اسدپور

جراحی بینی نیمه فانتزی چیست ؟

در این نوع عمل بینی جراح ، مدل جراحی طبیعی و فانتزی را باهم ترکیب می کند ، به گونه ای هم بینی حالت طبیعی و هم حالت فانتزی داشته باشد. بینی در مدل نیمه فانتزی کوچک تر از حالت طبیعی است و اما از بینی فانتزی کمی بزرگ تر و دارای قوس کمتری می باشد. مواردی که در بینی نیمه فانتزی توسط پزشک رعایت می شود ، زاویه نوک بینی تا لب ها ، شدت قوس بینی می باشد. زاویه بین نوک بینی تا لب باید یک زاویه 95 الی 100 درجه قرار گیرد. اگر می خواهید جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی را انجام دهید ما به شما دکتر اسدپور یکی از جراحان ماهر در انجام عمل بینی نیمه فانتزی در شیراز ، را معرفی می کنیم.

ویژگی های جراحی بینی نیمه فانتزی

قوس تیغه بینی

برخی از افراد علاقه دارند قوس روی بینشان مشخص باشد و از حالت صاف و طبیعی ، قوسی ظریف تر وبیشتری داشته باشد. در جراحی زیبایی بینی به روش نیمه فانتزی میزان قوس بینی آنقدر زیاد نبوده و به صافی طبیعی هم نخواهد بود و یک حد فاصلی بین طبیعی و عروسکی می باشد.

نوک سربالای بینی

خانم ها نسبت به آقایان علاقه بیشتری به سر بالا بودن نوک بینیشان دارند. این افراد نمی خواهند بینی هایشان خیلی سر بالا باشد ، اما ترجیح می دهند نوک بینی کمی به سمت بالا قرار بگیرد. پس جراحی بینی نیمه فانتزی بهترین گزینه برای آن ها خواهد بود.

کوچک شدن مناسب اندازه بینی

نتیجه جراحی بینی فانتزی کوچک شدن بسیار زیاد سایز آن می باشد. در راینوپلاستی بینی به صورت طبیعی اجزا و سایز کلی بینی تغییر چندانی نمی کند. در صورتی که در جراحی بینی نیمه فانتزی سایز بینی به اندازه و زاویه متناسب با دیگر اجزا صورت کوچک می شود. دکتر اسدپور ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی شیراز ، از جمله جراحان حاذق در انجام عمل بینی نیمه فانتزی بوده که می توانید برای مشاوره به ایشان مراجعه کنید.

تفاوت جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی چیست؟

در عمل زیبایی بینی های فانتزی ( بینی عروسکی) ، سایز بینی به مقدار قابل توجهی کوچک می شود. همچنین قوس بسیار زیاد ، کوچک شدن نوک بینی از دیگر موارد در انجام این نوع از عمل می باشد. به طوری که زاویه لب بالا و نوک بینی 15 درجه خواهد بود. در صورتی که این زاویه در جراحی بینی طبیعی 95 درجه است. در راینوپلاستی بینی به روش نیمه فانتزی جراح تمامی این موارد انجام می دهد ، با این تفاوت که تمامی تغییرات لازم را به نسبت زاویه بینی با دیگر اجزا صورت و نگه داشتن فرم طبیعی بینی هماهنگ می کند.

بینی نیمه فانتزی و طبیعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

تفاوت اصلی بین بینی فانتزی و طبیعی در فرم ظاهری آن ها است که به سلیقه ی شخصی بیمار مربوط می باشد. در بینی با فرم طبیعی بر خلاف بینی با فرم نیمه فانتزی ، نوک سر بالا و قوس های زیاد وجود ندارد و فرم طبیعی بینی حفظ شده است ، جراح در این موارد تنها بر روی ایرادات اصلی و ناهنجاری های تنفسی تمرکز کرده و تغیرات جزئی در شکل بینی افراد انجام می دهد.

جراحی بینی نیمه فانتزی به چه کسانی توصیه می شود؟

  • یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب مدل بینی برای جراحی ، غضروف ، استخوان و پوست بینی افراد می باشد. در این مواقع جراح بهترین گزینه را به بیمار پیشنهاد می دهد. از نظر دکتر زیبایی بینی ، افرادی با بینی استخوانی و پوست نازک غضروف های محکم تر و قوی تری دارند ، امکان عمل جراحی در این افراد بیشتر است و نتیجه ای بهتری خواهند داشت. همچنین ظرافت موجود در بینی های فانتزی در این موارد بیشتر به چشم می آید.
  • در بیمارانی با غضروف و استخوان های ضعیف و پوست های شل و ضخیم ، نتیجه انجام عمل زیبایی بینی به صورت نیمه فانتزی مطلوب نبوده و ظرافت خود را نشان نخواهد داد.
  • جراحان ، جراحی بینی نیمه فانتزی در شیراز را به افرادی با بینی های گوشتی پیشنهاد نخواهند داد ، اما در برخی موارد و تجربه بالای پزشک و همچنین مهارت فوق العاده ایشان این عمل به خوبی و با نتیجه ای مطلوب برای بیمارانی با بینی گوشتی انجام خواهد شد.

جراحی بینی نیمه فانتزی در خانم ها

این عمل بینی در شیراز ، در میان خانم ها بسیار محبوب و شایع است. در هنگام انتخاب برای عمل بینی بین طبیعی و نیمه فانتزی اکثر افراد عمل زیبایی بینی نیمه عروسکی را انتخاب می کنند. جراحی بینی نیمه عروسکی در افرادی که می خواهند قوس روی بینی و سربالایی آن بیشتر باشد ، بسیار مناسب خواهد بود.

عمل بینی نیمه فانتزی آقایان

به علت وجود کلیشه های متفاوت در فرم بینی آقایان ، نمی توانستند بینی خود را به شکل دلخواه جراحی کنند. امروزه نیز می توانند در کنار بر طرف کردن مشکلات تنفسی ، فرم و شکل دلخواه بینی خود را تغییر دهند.

توصیه های قبل از انجام عمل بینی نیمه فانتزی

  • ابتدا به بهترین جراح بینی فانتزی در شیراز  داراب ، مراجعه کنید ، تا ساختار کلی بینی شما از هر لحاظ مورد بررسی دقیق قرار گیرد و از نزدیک بینی و دیگر اجزا صورت شما معاینه شود.
  • اگر از دارو های خاصی استفاده می کنید حتما به جراح مربوطه اطلاع دهید.
  • قبل از رفتن به اتاق عمل صورت خود را به خوبی تمیز کنید.
  • استعمال دخانیات ، مصرف نوشیدنی های حاوی الکل را یک الی دو هفته قبل از عمل کنار بگذارید.
  • آزمایش های انجام شده و عکس برداری ها را در روز عمل به همراه داشته باشید.
  • به توصیه های پزشک در رابطه با جراحی بینی نیمه فانتزی خود توجه بیشتری کنید. با اطلاعاتی که پزشک در اختیار شما قرار می دهد خروجی کار در این موارد بهتر و مطلوب تر خواهد بود.
  • دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی همانند : آسپرین ، موترین و … خودداری کنید.
  • شب قبل از انجام عمل زیبایی بینی سعی کنید ناشتا باشید و از پر خوری خودداری فرمایید.

چه کسانی نمی توانند عمل بینی نیمه فانتزی انجام دهند ؟

  • افراد سیگار و افرادی که نوشیدنی های الکلی بسیاری مصرف می کنند.
  • اگر دارای بیماری های خاص از جمله : دیابت ، اختلالات خونی ، آلرژی شدید ، فشار خون بالا و غیره هستید.

مراحل انجام عمل بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی به دو روش باز و بسته انجام می شود که تفاوت این دو در برش قسمت های مختلف بینی می باشد.

جراحی بینی به روش باز

در این روش کلوملا ( تیغه بین دو سوراخ بینی ) توسط پزشک برش داده می شود. پوست برش داده شده را به سمت بالا نگه می دارند ؛ حال جراح بینی به تمامی قسمت ها و اجزا بینی بیمار دسترسی لازم را دارد. تمامی تغییرات جزئی و مشکلات تنفسی بیمار را رفع کرده و سپس برش های داخل بینی را توسط بخیه های جذبی می بندد ، پس از آن پوست روی بینی را بر گردانده و توسط بخیه های غیر جذبی بسته می شود. در روش جراحی به سبک باز به علت دسترسی جراح به تمامی نقاط بینی بروز عدم تقارن سوراخ های بینی و دیگر مشکلات بسیار کم است.

جراحی بینی به روش بسته

در این روش برش های لازم برای عمل زیبایی بینی از داخل سوراخ های بینی انجام می شود. در این صورت جراح دسترسی زیادی به قسمت های مختلف نداشته و نمی تواند به راحتی کار خود را انجام دهد. در این موارد امکان عدم تقارن در سوراخ های بینی وجود دارد. در عین حال به پوست بیمار هیچ آسیبی وارد نمی شود و همچنین دوره نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه تری نسب به جراحی جراحی زیبایی بینی به روش باز دارد.

اقدامات بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی

  • هرگز فین نکنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • برای باز کردن گچ حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • 6 ماه از زدن عینک های آفتابی و طبی خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • از خندید خودداری کنید تا اجزا صورتتان کمتر حرکت کند.
  • تا یک هفته بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی ، از غذا های نرم و آبکی استفاده کنید.
  • دارو های تجویز شده توسط جراح بینی خوب در شیراز و داراب ، را به موقع مصرف کنید.
  • افراد سیگاری تا دو ماه بعد از عمل باید از مصرف آن خودداری کنند.
  • هنگام خوابیدن دو بالش در بالای سر خود بگذارید تا سرتان کمی بالا تر باشد.
  • مصرف آب کرفس به همراه آب هویج باعث کاهش تورم بینی شما می شود.
  • بعد از گذشت دوره مشخص شده برای کشیدن بخیه به پزشک خود مراجعه کنید.
  • از رفت و آمد در محیط های بسیار شلوغ خودداری کنید تا امکان ضربه خورد به بینی کمتر شود.
  • به هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز کنید تا فشار کمتری به بینیتان وارد شود.
  • برای شست شوی بینی خود حتما از سرم های تجویز شده توسط پزشکتان استفاده کنید.

سوالات متداول در انجام جراحی بینی نیمه فانتزی

  • برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی چه سنی مناسب است؟

اگر می خواهید بینی خود را عمل کنید حتما به این نکته دقت داشته باشید که رشد صورت به خصوص بینی شما کامل شده باشد. به همین منظور انجام عمل جراحی باید بعد از رسیدن به سن بلوغ انجام شود. بهترین سن برای انجام عمل بینی نیمه فانتزی بعد از 18 سالگی می باشد. در مواردی که برای زیبایی بینی جراحی انجام نشود به تشخیص پزشک و قبل از رسیدن به سن بلوغ و بر طرف کردن مشکلات تنفسی و ناهنجاری جراحی انجام خواهد شد.

  • آیا جراحی بینی نیمه فانتزی عوارض دارد؟
  • اگر جراحی زیبایی بینی شما توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام شود ؛ شما به خوبی و با دقت بالا تمامی موارد بعد از عمل بینی را انجام دهید ، امکان بروز مشکلات و عوارض جدی بسیار کاهش پیدا می کند.
  • از جمله عوارضی که ممکن است اتفاق بی افتد عدم تقارن سوراخ های بینی ، سوراخ شدن سپتوم ( تیغه میانی بینی) ، بی حسی پوست می باشد که به دلیل کار بلد نبودن پزشک رخ می دهد.
  • در صورت رعایت مراقبت ذکر شده می توان از خونریزی بعد از عمل ، تورم ، قرمزی و از همه مهم تر خطر عفونت جلوگیری کرد.
  • در مواردی که عوارض بینی بیشتر از حد تصور شما باشد باید به عمل ترمیمی بینی اقدام کنید تا مشکلات جدید تر را بر طرف کنید.
  • هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی در شیراز چقدر است ؟

بعد از بررسی پزشک و معاینه های لازم، هزینه لازم برای عمل زیبایی بینه نیمه فانتزی مشخص خواهد شد. مواردی همچون : میزان ایرادات بینی ، دستمزد پزشک جراح و غیره تاثیر زیادی بر قیمت عمل بینی نیمه فانتزی خواهد داشت.